dijous, 3 de juliol del 2008

1a. Farellada (Sabadell, maig 2007)

LA FARELLADA 2007
celebrada a Sabadell















LA FARELLADA 2007. Corria l'any 2003 quan vaig començar a posar fil a l'agulla per a confeccionar l'arbre genealògic dels Farell. Coneixia una mica dels inicis de la història del cognom i havia reunit algunes dades de diferents branques, quan em vaig veure animat a escriure una carta de presentació a diferents famílies Farell, la majoria de les quals no coneixia. Crec que dec aquesta falera de "col·leccionar" Farell's al meu pare, Joan Farell i Torruella, qui també sempre ens ha fet sentir molt arrelats a nivell familiar. L'any 2004 el tema va avançar molt en conèixer en Gustau Farell i Vidal, de Sabadell, qui mostrava un gran interès en el seu arbre; fins i tot vam fer una sortida plegats cap a Mura (Bages). Jo també havia prospectat ja l'arxiu de L'Estany.

I així, la primera Farellada fou una realitat. El primer de maig de 2007 esdevenia fred i plujós, i la trobada que havia de ser al Montmajor (a l'ermita de Sant Sebastià), enmig d'un aplec festiu, va convertir-se improvisadament (i quasi forçosament) en un gran dinar a la Masia de Sant Oleguer (Club Falcons), gràcies a la gentilesa del Xavier Farell i Torruella. L'àpat em va fer recordar antigues trobades familiars que feiem els Farell i Garrigós amb els cosins Farell i Pastor i Ramos i Farell, al mateix lloc de Falcons o en una casa de Lliçà d'amunt. En tinc un bon record.

Vam salvar la trobada, certament, i les famílies reunides tinguèrem una estona per a conèixer-nos i passar-nos dades de les respectives branques. Val a dir que el gruix de la "Farellada" el conformaren els Farell i Torruella de Sabadell (més els fills i néts descendents) i els Farell i Casas de Terrassa i Matadepera (més els fills i néts descendents). El Diari de Sabadell del dia 5 de maig s'en va fer ressò amb una foto-notícia publicada a la pàg. 10. Alguns Farell no varen assistir, però s'han interessat per la propera trobada que s'organitzi. També és cert que alguns no varen rebre l'avís, fet que em sap greu i aprofito per a disculpar-me. De la segona Farellada ja n'informarem amb prou temps.

David Farell i Garrigós

3 comentaris:

GuSbd ha dit...

Hola David,

Quins records d’aquella 1a Farellada!. Quan abans hem d’organitzar la 2a.

Fins aviat, Farells!

Gustau Farell i Vidal

Unknown ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Unknown ha dit...

hola a tots els Farells!!!
Jo fa temps que estic buscan mes Farells, doncs sempre hem deien que som pocs, pero ara amb internet hem trobo per totes bandes, i seria interesant sapiguer en quin moment de la historia ens vam separa de l' arrel familiar. Aixi doncs agrairia que per la proxima farellada contessiu amb els Farell i Fochs i Farell Guijarro de Barcelona i algun d'altre mes.
El meu mail es:
nairichi@hotmail.com
Moltes gracias